Særlige forhold Zoogiganten Salong
Generelt
Vi vil altid varetage dyrets bedste interesser baseret på vores viden, erfaring og de oplysninger, du har givet os. Hvis vi er usikre på dyrets adfærd, helbred eller andet, vil vi først kontakte dig. Hvis du ikke kan kontaktes, vil vi handle i overensstemmelse med vores yderste omhu for dyret.
Betaling
Betaling ved booking henviser altid til det såkaldte bookinggebyr.
Aktuelle priser er angivet på bestillingstidspunktet. For den aktuelle pris, se venligst hjemmesiden www.zoogiganten.se.
ZooGiganten forbeholder sig retten til typografiske og trykfejl.
Bookinggebyr
Betales med 100% af prisen for servicen ved booking.
Transaktionen anses for betalt, når ydelsen er udført.
For at afbestille/ombooke
Dette skal gøres direkte til frisøren på hans kontaktoplysninger salong@zoogiganten.se
sms 072-749 42 00
Voicemail er ikke en gyldig metode til afbestilling.
Mistet besøg
Udeblivelser, der ikke anmeldes, vil blive pålagt et afbestillingsgebyr på 100%.
Afbestilling/ombooking meddeles 0-24 timer før behandling
Udeblivelse, der meddeles mindre end 24 timer før behandlingstidspunktet, vil blive pålagt et afbestillingsgebyr på 100%.
Afbestilling/ombooking meddeles 24-48 timer før behandling
Aflyste behandlinger, der meddeles 24-48 timer før behandlingstidspunktet, vil blive pålagt et afbestillingsgebyr på 50%.
Afbestilling/ombooking 48 timer før behandling
Afbestilling af behandlinger, der sker senest 48 timer før den aftalte tid, vil resultere i 100% refusion af bookinggebyret.
Tider og levering
Din bookede tid skal følges og kan ikke flyttes i løbet af dagen uden forudgående konsultation med frisøren.
Aflevering
Din hund bør være udhvilet, inden den besøger dyresalonen.
Hvis hunden er i løbetid, bør salonen altid kontaktes inden behandling for at rådgive om egnetheden af at udføre behandlingen og eventuelt vurdere, om der skal foretages en omlægning af tidsplanen.
Drægtige dyr
Hvis du er gravid, bør du altid konsultere salonen inden klipning.
Klipningen kan afvises uden kompensation, hvis salonen ikke informeres, og der ikke er indgået en aftale om udførelse af behandlingen.
En gravid person kan blive skadet af stress, og der bør tages særlig hensyn.
Det er altid ejerens endelige ansvar at vurdere, om en klipning er passende, selvom salonen accepterer at udføre behandlingen.
Samling
Hvis du ikke kan afhente inden for 2 timer efter det planlagte afhentningstidspunkt, vil du blive opkrævet et ekstra gebyr på 100 SEK/time, medmindre andet er aftalt med trimmeren.
Sen ankomst på den reserverede tid
Hvis du kommer for sent til din bookede aftale, udfører vi behandlingen i det omfang, det er muligt at gennemføre den til den aftalte tid. Resultatet af klipningen kan blive påvirket af den forkortede tid. Aftaler kan ikke forlænges på dagen. Der udbetales ingen kompensation for forsinket ankomst.
Priser og behandlinger
Hvis der er forsinkelser i behandlingen på grund af pelsen, hundens temperament, hundens medfølelse osv., kan der forekomme yderligere omkostninger. Vi opkræver normalt 200 SEK/15 min. Alle anførte priser er fra priser, hvor du kan booke ekstra tid ved booking, hvis du ved, at dit dyr har en grund til at udskyde tiden. Dette er for at sikre, at der er tid nok.
Forsikring, Vaccination, Ulykke, Sygdom, Skadedyr
Zoogiganten dækker ikke udgifter, hvis der er behov for dyrlægehjælp. Hvis dit dyr har en dyrlægeforsikring, kan du undgå unødvendige udgifter i tilfælde af akutte sygdomme eller skader.
Forsikring
Dit dyr skal være forsikret for at komme til salonen.
Din forsikring skal dække eventuelle skader, der måtte opstå under behandling i en dyresalon.
I tilfælde af ulykke/skade
Hvis dyret kommer til skade under behandlingen, og vi vurderer, at en form for pleje er nødvendig, vil vi først kontakte dig for rådgivning. Hvis situationen er akut, og pleje er påkrævet omgående, vil vi tage dyret til nærmeste dyreklinik/dyrehospital.
Erstatning i tilfælde af ulykke/skade
Hvis dyret dør eller kommer til skade under opholdet på dyrehotellet, er ZooGiganten ikke ansvarlig for eventuelle skader.
Tilskadekommet dyr / fysisk handicap
Et skadet eller på anden måde fysisk handicappet dyr må normalt ikke behandles i salonen. I særlige tilfælde kan dette tillades, hvis ZooGigantens personale vurderer, at dette kan håndteres baseret på dyrets evne til at håndtere omgivelserne.
Sygt dyr
Syge dyr må ikke opholde sig i salonen før 1 uge efter, at den er konstateret symptomfri. Der udbetales ingen kompensation for syge dyr. Ejeren bedes kontakte ZooGiganten inden den planlagte tid, hvis dyret viser symptomer på sygdom, så vi kan vurdere, om der kan være muligheder for at ombooke dit dyr.
Diarré, opkastning, nedsat almentilstand
Hvis dit dyr udviser dårligt helbred, diarré, opkastning eller nedsat almentilstand, kan vi ikke udføre behandlingen.
Udyr
Dyr med nogen form for skadedyr er ikke tilladt i salonen. Disse skal behandles med en komplet behandling, før behandlingen påbegyndes. Behandling må tidligst udføres 1 uge efter, at det er konstateret symptomfrit.
Skadet/syg dyr efter behandling i salonen
ZooGiganten kan ikke holdes ansvarlig for omstændigheder, der måtte påvirke dyret efter en behandling i salonen.
Force majeure
Hindringer for udførelse af behandling, Force Majeure
Hvis vi mod forventning ikke er i stand til at udføre vores tjenester på grund af hindringer såsom krig, omfattende arbejdskonflikt, blokade, brand, miljøkatastrofe, alvorlig smittespredning eller andre omstændigheder uden for parternes kontrol, der forhindrer os i at opfylde vores kontraktlige forpligtelser, vil vi underrette dig hurtigst muligt via de kontaktoplysninger, du har angivet. Der udbetales normalt ingen kompensation i sådanne tilfælde.
Ændringer i de generelle vilkår og betingelser
Vi forbeholder os retten til at ændre vilkårene og betingelserne til enhver tid. Ændringer af vilkårene og betingelserne vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår og betingelser anses for accepteret i forbindelse med en ordre eller et besøg på hjemmesiden.
Tvist og lovvalg
I tilfælde af en tvist vedrørende ansvar for afbestilling, skal du fremvise din dokumentation i form af en e-mailkopi, sms-historik eller lignende, der viser, at afbestillingen blev foretaget inden for fristen fra behandlingstiden.
I tilfælde af at en tvist ikke kan løses ved gensidig aftale mellem virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til den generelle klagenævn, se arn.se. For beboere i et andet EU-land end Sverige kan du indgive en klage online via EU-Kommissionens platform for tvistbilæggelse, se http://ec.eu/consumers/odr
Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov.