Særlige betingelser for Dyrehotellet

Vilkår
Vi vil altid varetage dyrets bedste interesser baseret på vores viden, erfaring og de oplysninger, du har givet os. Hvis vi er usikre på dyrets adfærd, helbred eller andet, vil vi først kontakte dig. Hvis du ikke kan kontaktes, vil vi handle i overensstemmelse med vores yderste omhu for dyret.

Tidspunkter og aflevering mandag – fredag
Udtjekning 11:00
Indtjekning 15:00

Tidspunkter og aflevering lørdag, søndag, aften
Udtjekning 09:00
Indtjekning 10:00

LUKKET midsommerdag, juledag og nytårsdag
Sørg for, at du ikke har booket, så ind-/udtjekning falder på midsommer, juledag og nytårsdag.

Aflevering
Indtjekning finder sted i hotellets åbningstider. Ejeren gennemgår detaljerne for opholdet på dyrehotellet med personalet. Derefter går begge parter ind og efterlader dyret i buret/volieren/folden/rummet.

Samling

Afhentning sker i hotellets åbningstider. Hvis en anden end ejeren skal afhente dyret, skal dette meddeles. Dyr vil ikke blive udleveret til nogen, der ikke er godkendt af ejeren. Medbring venligst ID ved afhentning for at bevise din identitet.

Forsinket afhentning
Hvis du ikke kan afhente dit dyr på den aftalte dato, vil der blive opkrævet et tillægsgebyr på dobbelt den daglige leje for hver dag, indtil du afhenter dit dyr.

Ingen afhentning
Hvis du ikke afhenter dit dyr inden for 7 dage efter den aftalte afhentningsdato, beholder vi dyret i maksimalt 30 dage fra afhentningsdatoen. Derefter opkræves 30 dages dobbelt leje via faktura til din hjemmeadresse. Hvis vi ikke kontakter dig, overtager vi ejeransvaret for dit dyr.

Udvalgte helligdage
I disse dage er det ikke muligt at hente eller aflevere dit dyr.
Sankthansdag, juledag og nytårsdag

Forrige tur hjem
Hvis dit dyr tjekker ud tidligere end forventet, udbetales der ingen kompensation for de resterende dage.

Betalingsbetingelser og priser
Betaling for kæledyrshotellet refererer altid til det såkaldte bookinggebyr.
Aktuelle priser er angivet på bestillingstidspunktet. For den aktuelle pris, se venligst hjemmesiden www.zoogiganten.se.
ZooGiganten forbeholder sig retten til typografiske og trykfejl.

Betaling
Bookinggebyret er 100% af opholdets pris på bookingtidspunktet.
Transaktionen betragtes som fuldt betalt på indtjekningsdagen.

Gebyrer og køb

Køb fra Djurhotellet, gebyrer og servicegebyrer anvendt under opholdet vil blive opkrævet ved udtjekning.

Forsikring, Vaccination, Ulykke, Sygdom, Skadedyr
Dyrlægeforsikring
Zoogiganten dækker ikke udgifter, hvis der er behov for dyrlægehjælp. Hvis dit dyr har en dyrlægeforsikring, kan du undgå unødvendige udgifter i tilfælde af akutte sygdomme eller skader.

Forsikringsbevis
En kopi af dyrets forsikringsbevis skal indsendes til ZooGiganten før eller på indtjekningsdagen, hvis det er muligt.

Vaccination – kanin/kat
Kaniner skal vaccineres mod Myxomatose og RVHD. RVHD2 er ikke påkrævet. En kopi af dyrets vaccinationscertifikat skal indsendes til ZooGiganten før eller på indtjekningsdagen.
Katte skal være vaccineret mod kattesyge og katteinfluenza. En kopi af dyrets vaccinationsbevis skal indsendes til ZooGiganten før eller på indtjekningsdagen.

I tilfælde af ulykke/skade
Hvis dyret kommer til skade under opholdet, og vi vurderer, at en eller anden form for pleje er nødvendig, vil vi først kontakte dig for rådgivning. Hvis situationen er akut, og pleje er påkrævet omgående, vil vi tage dyret til nærmeste dyreklinik/dyrehospital.

Erstatning i tilfælde af ulykke/skade
Hvis dyret dør eller kommer til skade under opholdet på dyrehotellet, er ZooGiganten ikke ansvarlig for eventuelle skader.

Tilskadekommet dyr / fysisk handicap
Et skadet eller på anden måde fysisk handicappet dyr må normalt ikke opholde sig på dyrehotellet. I særlige tilfælde kan dette tillades, hvis ZooGigantens personale vurderer, at dette kan håndteres baseret på dyrets evne til at håndtere omgivelserne.

Sygt dyr
Syge dyr må ikke opholde sig på dyrehotellet før 1 uge efter, at det er konstateret symptomfrit. Der udbetales ingen kompensation for mistede dage på dyrehotellet. Ejeren bedes kontakte ZooGiganten inden indtjekning, hvis dyret viser symptomer på sygdom, så vi kan vurdere, om der kan være muligheder for at imødekomme dit dyr.

Diarré, opkastning, nedsat almentilstand
Hvis dit dyr udviser dårligt helbred, diarré, opkastning eller en nedsat almentilstand, må det ikke blive på dyrehotellet før 1 uge efter, at det er konstateret symptomfrit.

Sygdom under opholdet
Hvis dyret bliver sygt under opholdet, vil det først blive placeret separat for at beskytte andre mod at blive smittet og for at give den enkelte ro og tryghed. Hvis vi vurderer, at en form for pleje er nødvendig, vil vi først kontakte dig for rådgivning. Hvis situationen er akut, og øjeblikkelig pleje er påkrævet, vil vi tage dyret til nærmeste dyreklinik/dyrehospital. Gebyret for dyrlægebesøget betales af dyreejeren. ZooGiganten er ikke ansvarlig for eventuelle sygdomme, der måtte opstå, og er ikke erstatningsansvarlig i tilfælde af nogen form for sygdom.

Udyr
Dyr med nogen form for skadedyr må ikke opholde sig på dyrehotellet. Disse skal behandles med en komplet behandling, inden de flyttes ind på dyrehotellet. Indflytning på hotellet må tidligst ske 1 uge efter, at det er konstateret symptomfrit.

Død
I tilfælde af sygdom, ulykke eller aldersrelaterede årsager, der forårsager et dyrs død, vil der blive sørget for en respektabel plads, hvor dyret kan ligge, indtil du er klar til, hvis du ønsker det, at tage det med hjem. Der udbetales ingen erstatning i tilfælde af dødsfald.

Sygt dyr efter ophold på dyrehotel
ZooGiganten kan ikke holdes ansvarlig for omstændigheder, der måtte påvirke dyret efter et ophold på dyrehotellet.

Grupper
Gruppearbejde
Hvis du har mere end ét dyr, skal de arbejde sammen om at dele volieren/buret/løbegården/rummet. Hvis dyrene udviser farlig eller stressende adfærd over for hinanden under deres ophold, vil de blive adskilt, og ejeren vil blive opkrævet leje for det ekstra voliere/buret/løbegården/rummet.

Ændring og afbestilling af booking
Ændringer og afbestillinger af ophold håndteres via e-mail. Send en e-mail til djurhotell@zoogiganten.se for at få hjælp til at ændre eller afbestille dit ophold.

Ændringer og afbestillinger skal foretages mindst 3 dage før indtjekningsdatoen, hvorefter dit bookinggebyr refunderes 100%.

Afbestillinger senere end 3 dage før indtjekning vil blive opkrævet/refunderet med 50% af hotelopholdets samlede pris. Hvis du ikke møder op på indtjekningsdagen og ikke har hørt fra os, vil du blive opkrævet 100% af det samlede bookinggebyr. Zoogiganten forbeholder sig altid retten til at afbestille dit ophold uanset årsag.

Foring
Mad leveres i henhold til dine instruktioner. Ejeren er ansvarlig for at sikre, at deres egen mad er tilstrækkelig til hele perioden. Hvis deres egen mad løber tør under opholdet, vil ejeren blive opkrævet den normale pris for den valgte pakke ved afhentning. Ejeren tager det resterende foder med sig ved check-out. Vi kan kun levere foder, der er i vores normale sortiment i butikken. Snacks leveres i henhold til, hvad der aktuelt er tilgængeligt på ZooGigantens dyrehotel.

Eget feed
Hvis du ønsker at bruge dit eget foder, er der plads til opbevaring. Vi fodrer efter aftale med dig.

Aktivering og tilpasning
Individuel tilpasning
Hvis dit dyr har vaner, vil vi gerne forsøge at gøre det så godt som muligt for den enkelte. Vi baserer vores beslutning på de oplysninger, du har givet under ansøgning og indtjekning.

Dyrestørrelse, voliere, bur, folde, rum
Den svenske landbrugsstyrelses lov om arealer (L-80)

Vi følger til enhver tid som minimum den svenske landbrugsstyrelses regler vedrørende plads ved hold af dyr under inaccord. Vi forsøger altid at holde ekstra plads ud over de krævede dimensioner fra JBV.

Force majeure
Hindringer for ombordstigning, Force Majeure
Hvis vi mod alle odds ikke er i stand til at opfylde løftet om indkvartering på grund af hindringer såsom krig, omfattende arbejdskonflikt, blokade, brand, miljøkatastrofe, alvorlig smittespredning eller andre omstændigheder uden for parternes kontrol, der forhindrer opfyldelsen af kontraktlige forpligtelser, vil vi underrette dig hurtigst muligt via de kontaktoplysninger, du har angivet. Der udbetales normalt ingen kompensation i et sådant tilfælde.

Ændringer i de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder os retten til at ændre vilkårene og betingelserne til enhver tid. Ændringer af vilkårene og betingelserne vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår og betingelser anses for accepteret i forbindelse med en ordre eller et besøg på hjemmesiden.

Tvist og lovvalg

I tilfælde af en tvist vedrørende ansvar for afbestilling, skal du fremvise din dokumentation i form af en e-mailkopi, sms-historik eller lignende, der viser, at afbestillingen blev foretaget inden for fristen fra behandlingstiden.

I tilfælde af at en tvist ikke kan løses ved gensidig aftale mellem virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til den generelle klagenævn, se arn.se. For beboere i et andet EU-land end Sverige kan du indgive en klage online via EU-Kommissionens platform for tvistbilæggelse, se http://ec.eu/consumers/odr

Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov.